Tuesday 29 May 2012

Nak start DIET ATKIN



Hai ! Good nite semua * sebab dah malam.. hehe ! Okeyh. Tetiba jer semangat nak post entry baru. Pasal ??? Diet okeyh! Hah! Mula dah nak membebel pasal diet. Bulan 3 aritu sempat lah diet sekejap then sibuk punya pasal diet pun ntah ke mana. Mujurlah selepas 2 bulan timbang, berat hanya naik sekitar 300 g sajer! Mungkin sebab banyak minum air kot. Makan malam tok sah kata. Main bedal ajer. Huh! Lega. So, now 56.6 kg. Ha! Sapa tu yang kata berat aku 60 kg??? Amboi2x! Sedap2 ati mulut kau jer ek. 

So, malam ni, saat dan minit ni aku dah decide untuk berdiet semula. keh3x.... Aku telah membiarkan badan aku melebar sehingga 56.6 kg??? Urgghh! Memang tak jaga badan betui nih! Anak dara tak sedar diri!  Gemuk tu cik adik oooi ! Bawak2 la insaf. Wawawawa.... Tadi aku google punye google, at last terjumpa pasal diet ATKIN. Entah buang tebiat ke apa, aku teeeerajinkan diri baca. Wah! So surprise n so nak gila otak n perut aku bila baca banyaknya benda kena pantang. Tapi don't worry, still bole makan certain food. Okeyh! Gila tu memang! Tapi mungkin boleh cuba. Sesuatu benda luar biasa yang kita buat, tentu hasilnya pun segempak dan segila usaha tu, ye dok? Hahaha.... So, dengan ini aku mengisytiharkan.................. esok aku nak start DIET ATKIN! No more rice, oat, bihun, mee, keowtiew, susu, buah, roti, gula bla bla bla..... Aku cuma akan makan ayam, ikan, telur, sayur, keju bla bla bla.... Insya Allah semoga Allah bagi aku kekuatan ! AMIN.

Ok. Cakap banyak pun tak guna. Yang penting buat dulu kan. Ni membebel jer lebeh tp hasil hampeh! Therefore, aku pointkan sebab-sebab musabab aku nak start diet n start kurus. hehehe
  • 1 bulan lagi aku nak balik kg! Holiday. So, mesti kurus! Kalau tak asyik kene bebel n perli yang aku nih gemuk. Urggghhh! Tacing!
  • 2 bulan lagi aku nak jadi GURU GANTI kat sekolah mak. Aku nih anak dara umur 23 taun tau. Kalau masuk kelas ngan badan gini, mau anak-anak murid tu heran mak cik mana la masuk kelas niii... Urggghhh! Blushing! 
  • 3 bulan lagi aku nak datang UMT balik. Sambung master. Insya Allah... Ha! Jadi kakak master lah aku. So, kene la jaga dressing sket! Hehehe... 
  • 3 bulan lagi jugak, Insya Allah aku akan konvo! Ha! Hari bersejarah lam hidup aku tu. Takkan nak gemuk gedempol macam ni lagi kowwwt??? Kurus baru cantik gambar2 aku nanti. Hik3x... Sengal!
  • 1-2 tahun lagi pulak, Insya Allah aku nak kahwin! So, kene la kurus baru macam anak dara. Ni badan macam mak budak sah2 org ingat aku nih bini org. Kang tak de sape lak masuk minang. Wawawawa.... So, kene ler comey2. Gediksss! 
O. That's all. So, besok, 30/5/2012, WANI akan mulakan DIET ATKIN. Fullstop. 


Photobucket

2 comments:

  1. jom jom jom diet... i pun nga diet ni.. cuma bermula 1hb jun ni. nak wat lagi bedisiplin... tiada lagi cheat2.. :) dah dekat raya ni..

    ReplyDelete
  2. Hehehe... ha! raya. tlupa 1 point penting di atas. ye. saya dah start nih. ari ni 1st day! yesss! success for today. ;)

    ReplyDelete