Monday 14 May 2012

Single vs Couple



Wah ! Dah lama aku tak tulis entry. Dah dekat 2 bulan rupanya. Miss my blog. Hmm... Sepanjang tempoh ni, many things happen. But aku bukan nak story pasal tu yup! Today, i want to share my opinion bout single vs couple. Bagi aku everybody has their own opinion. Up to u lah kan. Ada aku kisah??? Hahaha...

My status now ; single.
Ha! Ada jugak la tu yg menjeling-jeling usha atas bawah. Whaaaat ??? Single ! Shuppppp ! Jangan nak pot pet pot pet kutuk aku. So what kalau single? Macamlah aku tak pernah couple. 

Apa ada pada couple ?
Couple means u're hot stuff ??? yer ke ? Sapa peduli your life? 
Aku pun couple gak dulu. Biasalah remaja baru nak dewasa. Bercintan-cintun habis. Oh! Gediknya aku time tu ! Manja-manja..Errrk geli aku. Sikit-sikit nak mengadu. Macam baby pulak dah aku masa tu. Lama jugak  aku bazirkan masa bercouple. Dah la aku ni jenis yang bajet nak setia habis. Sempatlah jugak around 3 years. 3 years ??? Oh my God. Lamanya. Ingat aku jenis yang break couple break couple ke. No way man! 

Masa couple tu ye ye je aku rasa tu my future husband. Yakin habis. Eh! Pelik betul lah. Confident lebih. Pastu kemain aku cakap alang-alang couple biar sampai ke jinjang pelamin. Kalau tak, membazir masa, duit, kredit bla bla bla bla.... Kononnye tu pendirian aku lah kan. But, 3 years later ..... just 2 words i can say, AKU BOSAN. Segala apa yang aku sangka membazir tu aku dah ignore. Better stop daripada teruskan relation yang semakin hambar dan tawar. Allah lebih tahu. Mungkin dia bukan jodoh aku maka semakin lama, semakin kenal, semakin bosan. 

Sepanjang aku bercouple tu actually hati aku tak pernah tenang. Live in HARAM relationship. What do you expect from it ?? Tapi faham-faham jelah. Bila dah lama bercouple, bukan senang-senang jer boleh clash. Bukan bercinta ngan patung. Suka-suka kau jer nak decide. Ni melibatkan hati orang. Aku pun tak sampai hati nak kecewakan orang. Dalam hati, tuhan saja yang tau betapa aku harap aku boleh end up kan hubungan tu. Alhamdulillah, akhirnya Allah bagi kekuatan and Allah mudahkan segalanya. At last, kami sama-sama decide untuk CLASH. Aku ??? Lega. Syukur sangat Allah lepaskan aku dari belenggu tu. Lepas tu aku rasa best sangat, tenang sangat, bebas sangat. 

For me, couple is seriously trouble. 3 tahun dah cukup mengajar aku erti couple. Hopefully, aku tak tercouple lagi. Many bad things over there. Aku rasa menyesal. Tapi menyesal saja tak guna. Yang penting cuba berubah. Insya Allah... Aku masih belajar dan belajar untuk jadi lebih baik. Semoga Allah beri aku kekuatan. Aku yakin Allah sentiasa ada. I think now aku dah tak interested nak bercouple. Aku nak kahwin. Hehehehehe....

Jom tadah tangan doa pada Allah.

Ya Allah,
Yang Maha Mengetahui segala isi hati, 
Permudahkan dan percepatkanlah jodohku, 
Berikanlah aku seorang suami yang terbaik untuk agama ku, untuk dunia dan akhiratku.
Yang mampu membimbing aku ke Jannah-Mu.
Insya-Allah. 

Photobucket
0 Comments
Comments

0 comments:

Post a Comment