Saturday 24 December 2011

Isi mantap tak semestinya sedap!



Hai! Morning uolss! Pagi ni aku nak remind korang pasal benda mantap2x ni. Korang jangan tersentap plak… Keh3x… Kita selalu terpedaya dengan appearance kan. Sebab tu ada pepatah inggeris mengatakan ‘don’t judge a book by it’s cover’! Apa yang kita nampak tu mungkin tak sama dengan apa yang kita bakal rasa. aceceeeee….. Before dapatkan something, puas kita memilih. Pointnya to get the best thing! Paling sedap di pasaran! But at last, bila kita cuba baru kita tahu usaha memilih tu sia-sia. Sebab? Tak sedap!!! Owwwwh… stress! Penat jer aku pilih. Then, apa nak buat? Nak pulangkan balik tak boleh sebab kita dah bayar. Sapa nak terima barang second hand ha??? So, terseksalah zahir dan batin dan menghadap barang tu hari-hari.

Eh! Wait…wait… Tau tak aku tengah bebel pasal apa ni? Pot pet pot pet jer kan. Korang pun layan. Hahaha…. Ok. To make it clear, aku sebenarnya tengah cakap pasal ‘Nugget Ramlee’ yang aku beli semalam. Dah hampir 1 kurun aku mengidam makan nugget, semalam baru berkesempatan terjah shopping complex  Hockeeseng ( boleh didapati di Terengganu…keh3x) ! Al-maklumlah dr busy sekarang. Masa nak beli tu, pilih punya pilih tau. Berapa kali aku pusing box makanan sejuk beku tu  pun aku tak tau. Sampai Nurul Amira Remeli geleng kepala. Jangan tak tahu, aku memang cerewet bab makan ni. Kalau tak sedap, SIAP! Back to the point, aku pun get confius nak beli AYAMAS/SAUDI/RAMLEE. Last-last aku pilih nugget ramlee. Sebab? Oke. First, tak pernah rasa, mana tahu sedap? Second, uuuh… montok-montok awww isinya. Nampak macam sedap! Third, tu jer lah….

Nurul Amira Remeli 

Aku pun balik terus panaskan kuali dengan minyak yang aku baru beli (statement yang tak perlu haha). Semangat habis! Tak sabar nak rasa. Sebaik aku ngaaap jer, adussss hancusss perasaanku. Tak sedap !!!!! Rasa nak nangis guling-guling atas lantas (gediks ni….ish3x) ! Tapi apa boleh buat. Dah terlanjur beli. Ramlee pun sure tak nak accept balik. Ni kalau dia baca mungkin dia kata “Hahaha padan muka. Sapa suh beli ….” Opssst… Mungkin jer. Mungkin juga dia kata “Oh! Sorry dik. Abang tak tau pulak nugget ni tak sedap. Nanti abang improve yew. Alolooo….” Hmmm…. Entry ni sebenarnya aku nak tulis ‘ Jangan beli nugget Ramlee’. Tapi aku rasa macam kejam pulak. So, dat’s y tajuknya seperti di atas. Lagipun, tak eloklah aku memburuk-burukkan perniagaan bumiputera. Bangsa aku nih. Oh! Hidup bangsaku! Hehehehe…. Sorry abang Ramlee. Saya cuma kritik aje.

Ni la nugget RAMLEE yang montok-montok tu

Apa-apa pun sosej cap RAMLEE memang sedap. Ha! Memang favorite aku. Sangat-sangat i recommend kat u tau. Sedap…sedap…sedap… Tak nyesal beli. So, anda bolehlah dapatkan sesej ni segera. Banyak di pasaran… (sempat g auwww. Abang Ramlee, tengok ni i promote. Gaji lebey ek ! hehehe…) Opssst… before aku fullstop, attention please!!! Gambar gadis montok kat atas tu sekadar hiasan tau. Jangan terpedaya. Kan aku dah kata, don’t judge a book by it’s cover! Hahahaha…. Eh, korang baca sampai habis ? Perghh! Tabahnya korang! I tabik springggg r… Esok-esok singgah lagi tau… ;  
To my readers : “Anak kucing kat pintu, I love u….”  
                         “Dah! Jangan nakal-nakal, g baca buku!”

Photobucket

1 comment: