Wednesday 21 December 2011

Manis @ masam bila mak mesej ?


       Sedang enak berbaring, tiba-tiba hp berbunyi. Teeet.... teeet.... Mesej masuk inbox. Mata tenung-tenung. Oh! Mesej dari mak. ".............. ayat last: mak ingat nak masukkan duit." Manis ke masam lepas baca ayat ni? Hehehe.... mestilah manis, rasa nak senyum jer memanjangkan. Yelah. Duit nak masuk akaun kan. Sapa tak suka. Awww.... sukanya saya!
 
       Hmmm.... Dah hampir 2 minggu tak borak dengan mak. Hp ada tapi hampeh. Tak reti nak tekan button dial and call mak sendiri. Kali terakhir bercakap pun masa mak call bagitau mak dah masuk duit. Hish! Bertuah punya anak! (aku bisik dalam hati ) Ni baru single-mingle, kang kalau dah double-bubble, aku pun tak tau apa jadi. Alahai kau wani! Busy sangatkah kamu sampai tiada masa untuk call mak. Ooo... sekarang ada kau buat tak peduli, nanti dah tak da jangan kau menyesal pulak! Sentap naaaaak!

       Aku memang tengah menghitung hari, nak contact mak and minta duit. Lagi 1 hari! Poket dah kering sangat ni tapi cool cool. Kang aku minta, apa pula kata mak. Boros benor anak dara sorang ni. Hmmm, aku pun tak faham kenapa duit aku cepat lesap. Zaaaap...zaaaaaaap.... keluar dari dompet. Hehehehe... buat-buat tak faham pula. Tak sempat nak minta, mak dah bagi green light! Happynya. Sebab aku pun tak tergamak juga nak mintak duit. Mak macam faham-faham. Itulah dia mak aku. Walaupun busy memanjang, dia tetap ingat kat aku. Tapi aku??? Isk...isk...isk... insaf!



Photobucket
0 Comments
Comments

0 comments:

Post a Comment