Wednesday 29 February 2012

Annoying

" I don't regret my past, I just regret the time I wasted with the wrong people "

Hmm... dah lama aku tak menulis kat blog. Bukan apa, sejak seminggu dua ni aku rasa bosan sangat2. Don't have passion nak buat apa-apa pun termasuklah blogging. Tiba2 lose sekejap. Then I check back, hmm solat aku dah tunggang-langgang. Baca quran pun tak. Patutlah lose. Normallah. Aku ni bukan perfect. Memang sometimes nak sangat jadi baik, tapi manusia nama pun. Iman banyak turun daripada naik. Untuk aku got back this passion of life, kenalah back to Allah. Then, i'll be peace. 

What i want to say here, i rasa annoying sangat bila tgok somebody tu. I know he's stalking on me. Eeei. Geramnya. Aku dah cakap what past is past. I want my new life. Please la .... I really really really regret my past. So... I'm looking for my future. Ok. Nothing i get when i hate people. I don't want   to hate you but please don't disturb my life again. Now, aku rasa macam nak cepat kahwin. Hahaha... Bukan aku gatal sangat, tapi yeah ... aku tak nak la jadi anak dara tua kaaan. So, dat's y aku plan nak kahwin awal. Sampai masa semua orang pun kena kahwin. So, takut pun tak guna. hahaha.

Jealous siot. Cousin aku yang kecik cenonet tu pun dah nak kahwin. Aiya! Tak pa. Tinggal several month lagi jer nak habis degree, then i'll ask dad to find someone to marry me. Hahaha... kelakar jer. Nak jer aku cakap kat abah sekarang, opppst, tapi tak boleh. Abah dah la anti sket bab2 lelaki ni, kang tak pasal2 aku kena ceramah pulak. Tapi abah dah kata, habiskan degree dulu pastu nak kahwin pun kahwin la. Yes!!! Green light. 

Yang buat aku tersipu-sipu malu and merah padam muka, when mom talk to me in car masa holiday hari tu.  Mom pun jenis yang always busy, well businesswoman. Mana ada masa nak sharing pasal hal2 cintan-cintun ni. Lagi pun mom pun macam anti lelaki jugak. Biasalah mangsa penceraian. Tapi sweet ngat when mom accept dad to be her husband. Sekeras-keras hati mak pun, sampai masa nak kahwin jugak kan. Biasa lah tu. Mak kahwin umur 23. Opsst... aku dah 23 pun. Camna ni... Hahaha... Melalut sudah. Aku kan tadi nak cerita pasal conversation ngan mom ari tu. Hmm.. boleh pulak mom pesan kat aku, if aku nak sambung master pun boleh. Tapi paling-paling habis jer master, aku kena kahwin. Wah! Sound like aku dipaksa tu. Awal-awal mom dah warning. Hik3x... kelakar rasa. Mak yang tak pernah nak cakap pasal benda camni, tetiba jer cakap. Malu rrrr...... Hahaha.. don't worry, i'm ready to get marry! Ready la sangat kaaan.... Kang sekali orang masuk meminang, habis aku. Hmmm... can't imagine that time. I malu sioot ngan mak and abah nanti pasal benda2 camni.

When i think back, aku ni kuat berangan. Suka berangan macam-macam about life. Dulu aku plan nak habiskan belajar, nak kerja, nak enjoy, nak buat rumah, nak bawak mak,abah jalan-jalan, nak happykan adik2, then umur 27 camtu baru aku nak kahwin. The point is aku nak happy ngan family sekarang dulu. Then baru nak build my own family. Time tu, kahwin tu aku letak belakaaaaang sekali. Tak nak. Tak nak. Fullstop. Tapi, time will change us. Same with me. Tibe2 jer otak aku totally set up new plan. Nak kawin awal !!! Yeah ....


0 Comments
Comments

0 comments:

Post a Comment