Wednesday 15 February 2012

Bangun cepat !

Alhamdulillah. Sewaktu azan subuh berkumandang tadi, aku terjaga dari tidur. Dapatlah solat subuh awal waktu. Bukan senang jugak, asyik terlepas subuh jer hari-hari. Tapi semalam aku dah niatkan dalam hati nak bangun awal. Allah permudahkan. Yang penting, kena niat. Insya Allah senang bangun. 

Then, lepas solat aku tidur balik. Biasalah. Aku ni bukan kental iman sangat. Sepatutnya berpagi-pagi mencari rezeki tu lagi bagus. Rezeki tu termasuklah cari ilmu ke cari duit ke bla bla bla .... Ni aku p tidur plak. Ish3x... Dah kalau tidur, confirm-confirm la liat nak bangun. Tgok jam pukul 9... O, awal lagi. Sambung tidur balik. 9.30, ish tak boleh jadi ni. Mula la bermonolog dalam hati.

"Wani, cepat bangun. Asyik tidur jer. Hidup bukan untuk banyak tidur okey! Hidup kat dunia ni untuk cari bekal sebanyak-banyaknya untuk kau hidup kat akhirat nanti. Biar penat-penat kat dunia, nanti dah mati baru kau boleh berehat sepuas-puasnya. Tapi kalau ko dok main-main sekarang, nak berehat apa nya nanti. Kene azab la jawabnya...."

Tapi begitulah wani yang liat bangun. Setelah beberapa ketika berperang dalam hati, barulah wani menggagahkan diri untuk bangun dan menaip entry ni. Hehehehe....

"Setiap yang bernyawa itu pasti akan mati, dan kepada kami (Allah), kamu akan dikembalikan" 
                                                                                                                (Surah al-Ankabut, 57)
0 Comments
Comments

0 comments:

Post a Comment