Tuesday 20 September 2011

DAY- 02


Hari ke dua. Alhamdulillah. Aku masih lagi berjaya mengawal nafsu makan dan mematuhi program diet aku dengan penuh disiplin. Tiada nasi. Tiada ais. Tiada lemak. Tiada minyak. Insya Allah kalau aku terus berusaha tanpa putus asa begini, aku pasti berjaya. Keyakinan tu penting! Tengahari tadi aku teman SARAH makan di kedai makan SELERA KAMPUNG. Teman jer oke! Aku order 2 gelas air suam buat basahkan anak tekak aku sepanjang teman SARAH makan. Sekurang-kurangnya, tak der lah meleleh air liur aku tengok jer dia makan. Hehehe... Balik aku buat sup special untuk orang diet macam aku. Jadi, menu makan tengahari aku adalah SUP AYAM SAYUR CAMPUR! Yummy! Yummy! Sooodap! Tanpa minyak taw!


Malam pulak, housemate aku balik rumah bawak MD! Ada kentang goreng, kek secret recipe yang sure sedap tu. Adoi! Terliurnya..... Tapi sabar...sabar.....disebabkan nekad aku yang kuat lagi mantap ni, sikit pun aku tak sentuh. Hehehehehe..... Macam bez jer berjaya lawan nafsu makan aku yang meluap-luap ni.




0 Comments
Comments

0 comments:

Post a Comment