Tuesday 13 December 2011

Senyum makin kelat


             Akhirnya, dapat juga aku cakap apa yang terbuku di hati. Memang pahit nak aku luahkan tapi sampai bila mesti aku pendam dan orang tak paham. Aku dah penat jaga hati orang sedangkan orang tak reti nak jaga hati aku. Terasa ada getar pada setiap patah kata yang aku ungkap tapi aku gagahkan juga hingga ke noktah terakhir. Aku harap maksud aku sampai. Bukan niat aku nak sakitkan hati sesiapa tapi jika ada yang terasa, terimalah seadanya sebab aku pun dah jenuh terasa.
               
             Senyum semakin kelat jadi aku dengar lagu kuat-kuat. Harap konflik ini cepat beredar. Aku dah tension. Hilang mood. Solat pun dah tunggang-langgang. Aduh! Diri! Segeralah kembali. Aku tak rela terus-terusan begini. Hish! Kenapalah kau cari hal??? Kalau tak, tak lah aku berdendam. Oh! Tak! Aku tak berdendam. Aku cuma balas apa yang kau buat. Biar sama2 sakit hati. Puas. Bukan aku tak kesian kat kau, tapi kau sendiri sengaja cari pasal sampai aku jadi tawar dan hambar. Hilang semua belas aku kat kau. Jangan  salahkan aku.

              Mesti kau pelik kenapa aku moody dan dingin. Pandai-pandailah kau koreksi diri sendiri. Semoga kau jumpa jawapannya. Aku pun dah malas nak layan. Orang cakap kalau kita disakiti, ingatlah kebaikan orang tu. Aku cuba. Kau baik bukan tak baik. Tapi bila kau buat hal, hish buruk naaa rasa. Kau pun tak ingat kebaikan aku so me too....................
0 Comments
Comments

0 comments:

Post a Comment