Sunday 25 September 2011

DAY 5 - DAY 7

Dah beberapa hari aku tak post. Bz lah. Tapi tak apa. Untuk entry kali ni, aku ringkaskan terus catatan diet aku dari hari ke lima, enam dan tujuh. Hari ni, kira genap 1 minggu aku berdiet! Wah! Satu perkembangan yang positif. I like!!! Back to the story;

Hari ke 5 : 
Macam biasa. Still no rice. Makan masih terkawal. Cuma aku makan mee goreng. Opsst! Oke3x! Aku taw mee tu memang so dangerous untuk diet aku, tapi aku teringin sangat2x! Huhuhu... Jiran sebelah yang juga merangkap tuan rumah sewa aku yang kasi. Mau tak terliurnya aku. Tapi takpa. Pagi saja. Petang dan malam aku masih control everything macam biasa. Huhuhu ringkasnya, housemates aku kata aku 'gagal' untuk hari ni, tapi aku tak nak terima hakikat tu! Bagi aku, aku berjaya sebab still sedaya upaya control makan! Oke fine! Aku berjaya!

Hari ke 6 :

Hari ke enam still no rice. Pendek kata, dalam 1 minggu ni aku tak sentuh nasi langsung! Mungkin ada yang tak setuju dengan cara aku tapi ini pilihan aku dan aku rasa ini cara yang terbaik untuk aku. Lain orang, lain caranya. So, it's up to u! Hari ni segalanya berjalan lancar. Cuma malam, aku tension sangat ( sebab aku beli kamera lebih bajet ), so aku pun makan keropok ikan. Hmmmm.........

Hari ke 7 :

Hari ni aku rasa letih sangat. Mungkin sebab banyak berjalan round kampus. Tapi aku still berdiet macam biasa. Tengahari aku makan salad buah campur yogurt. Malam aku makan oat dan susu. Aku jugak buat sit up sebelah malam sebab pagi tadi aku tak sempat nak buat. So, mission done!!!






0 Comments
Comments

0 comments:

Post a Comment